tisdag 8 mars 2011

Bad

Ja, nu var det bad igen men det var ju en liten dam som inte skulle bada. Isaaa!! Det var så här:
Curry blev badad för hon hade brottats med Chillie så mycket och legat på  ryggen i dyngan, så det var inga tveksamheter där. Samma scenarie blev det då med Chillie. Curry fick bada först med lite positiv ost från matte med jämna mellanrum. Jag får henne till allt jag vill med lite ost. Torkad och fin blev hon. Då var det Chillies tur. Chillie!? Vänder ryggen tillför att ta en ostbit. Räcker ner osten. AAJJJ!! Det var en "piraya" som slog till om mina fingrar. "There´s only one"! Jag vill gärna  bada för jag tycker om ost, menade Isa. OK, det är ju inte fel. Isa blev jättefin i sin tjocka vinterpäls. Riktig liten bomullstuss (bortsett från hårda bett). Ja, sen var det Chillie. Lätt som en plätt, så var hon färdig och fin. Ingen "piraya"  här inte. Nu ska jag beställa läkarbesök för ryggen!

Sköt om er gott folk! Glöm inte bada hunden med jämna mellanrum!

1 kommentar:

  1. Ja, se som det kan gå när man badar hundar! Farligt!
    Å bilden blev ju bra!

    SvaraRadera