tisdag 1 mars 2011

Skamlösa Isa

Kvalitativ tid, skulle Isa och jag ha. Det innebär endast en hund på promenaden. Vi gångade på i god stil. Vi kom till ettöppet fält. Ingen var där. Jag frestades att släppa Isa. Hon löper nu och är inne i ett kritiskt läge. Vi njöt och travade på och rätt som det var, åkte Isas öron upp som rosetter, högt huvud och spänd kropp. Sen for hon över backen! Jag efter. Springa i motlut är inte min starka sida så Isa hann försvinna över backen. Flämtande kommer jag upp på backen och där är Isa! Uppvaktandes en förskrämd Vorstehane! Isa viker ut sig, hon stöter honom i sidan och sätter bakdelen i ansiktet på honom. Den stackars hunden blev så ställd av överfallet att han inte fattade vad denna Skamlösa tik ville. Hundens matte skrek; Han är kastrerad! Det är bara lösa skott!! Jahaja svarade jag andfådd. En sån tur. Jag kallade på Isa men hon fullständigt ignorerade mig! Hon kommer ju så fint annars!? Där ser men vad hormoner ställer till med.
Skamlösa Isa

1 kommentar:

  1. Inte kan du väl mena att den hunden med DEN blicken gjorde det dära... Det tror jag inte på...

    SvaraRadera